top of page
חיפוש

זוגיות מהאגדות ?


כמו שרבים מכם יודעים, אני עובדת גם דרך הסקייפ, במפגשים מרחוק, וגם עם זוגות דוברי אנגלית, וזה המקרה עם הזוג שלפנינו.

בפגישה ראשונה עם זוג אני שואלת על ההיסטוריה האישית של כל אחד מהם לפני שאני שואלת מה מביא אותם אליי. הזוג הנחמד הזה גרים בממלכה המאוחדת, הוא בריטי והיא אמריקאית, הוא בן 34 והיא בת 37.

הארי, גדל וחי בבריטניה כל חייו, האח הצעיר בין שני בנים. אחיו גודל כתקווה הגדולה של המשפחה, יורש העצר, אם תרצו. הוריו של הארי התגרשו כשהיה בן 12, וכשהיה בן 13 איבד את אימו בתאונת דרכים טרגית. הוא איש צבא בהכשרתו ושנים נחשב לילד הרע, המורד השובב של המשפחה. היו לו לא מעט מערכות יחסים עם נשים ונטייה מובהקת לסנסציות.

ומייגן, בת 37 ילידת ארצות הברית, הוריה התגרשו כשהייתה בת 6 ויש לה אחים מנישואיו הקודמים של אביה. עד לאחרונה עבדה כשחקנית. בגיל 30 נישאה לראשונה, הנישואין האלה נמשכו שנתיים.

הארי ומייגן הכירו לפני כשלוש שנים, ואחרי כשנה החליטו להתארס.

אוקיי, אחרי שחקרתי את ההיסטוריה של כל אחד מכם פניתי לשאלה מה הביא אותם אליי:

  1. שניהם ילדים להורים גרושים, מה שמכניס אותם בעצמם לקבוצת סיכון לגירושין. נוסיף את העובדה שמייגן בעצמה כבר גרושה, מה שמעלה את הסיכון לגירושין חוזרים אפילו יותר.

  2. למשפחה של הארי יש נטייה לומר להם מה לעשות, להתערב להם בחיים, לקבוע רף ציפיות מהם ולהנחיל עליהם חוקים שונים ומגוונים.

  3. הם פנו אליי בתחילת ההיריון משום שרצו לחזק את הקשר הזוגי שלהם לקראת הלידה הצפויה.

התחלנו לדבר על חלוקת התפקידים ביניהם בקשר. במהלך השיחה עלתה העובדה, בצורה די ברורה, שהארי ממשיך לשחק את תפקיד "הילד הרע" ומייגן נאלצת להיות המבוגר האחראי בקשר. אתגר נוסף שעלה הם הפער וההבדלים התרבותיים המשמעותיים ביניהם, שמייצרים קושי גדול בבניית שפה משותפת.

עם כל זאת ניכר שיש ביניהם אהבה גדולה מאוד ומוטיבציה לעבוד על הקשר שלהם.

במהלך העבודה שלנו התעורר קונפליקט בין מייגן לבין גיסתה שהביא אותנו לבחון, בזמן אמת, את שאלת הנאמנות של הארי למשפחה שלו או לאשתו מייגן. השלכות הקונפליקט הזה יביאו, כמו שהדברים נראים כרגע, למעבר דירה של בני הזוג ומשפחתם הצעירה. וכן, זאת איננה החלטה שלהם, ציינתי כבר שהמשפחה שלו מאוד דעתנית וקובעת להם עובדות בשטח, נכון?

אם כן, מעבר לפער התרבותי המתבקש ביניהם, פגשנו אתגר נוסף שרק מועצם על ידי פערי התרבויות – ובעצם מונע מההבדל המגדרי והחינוכי בינינו, כגברים ונשים – והוא הדרכים השונות שבהן הם אוהבים ודרכן הם מראים אהבה זה לזה. בשלב הזה הצגתי בפניהם את הכלי הבא, שאולי אתם מכירים ותמיד כדאי ושווה להיזכר בו:

חמש שפות האהבה (לפי גארי צ'פמן)

צ'פמן מדמה את חווית האהבה: "להרגיש נאהב דומה למֵכל דלק, כשהמֵכל ריק אין לנו אנרגיה להשקיע בזוגיות". הנה כמה רעיונות יעילים ומעשיים למילוי מֵכל הדלק החשוב של הזוגיות:

  1. מילות חיבה והערכה – מחמאות, ביטויי חיבה, הכרה והערכה לתכונות ולמעשים של בן או בת הזוג.

  2. זמן איכות – זמן מוקדש וייעודי ללא הסחות דעת שבו אפשר להגיע לשיחות ולפעילויות איכותיות בשניים.

  3. הענקת וקבלת מתנות – כמו ערך טבעת הנישואין. העלות פחות משנה לזוגות שזאת שפתם.

  4. מעשים של שירות – לעשות דברים זה למען זה מבלי לצפות לתמורה מיידית או בכלל.

  5. מגע פיזי – כל מה שמתאים לשניכם, הולם את הסיטואציה ומבטא את אהבתכם דרך המגע.

אז מה השפה שלך? למה אתה משתוקק יותר מכל? מה גורם לך להרגיש הכי אהובה? כדי להצליח לזהות את השפה שהכי נכונה לך, שדרכה תרגישי הכי נאהבת ודרכה יהיה לך הכי קל לדעת בוודאות עד כמה אתה חשוב, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  1. מה בן הזוג עושה או אומר, או מה היא לא עושה או אומרת, שמכאיב מאוד?

  2. מה ביקשתי הכי הרבה?

  3. איזו דרך הכי טבעית לי לבטא את האהבה שלי?

אם אתם מוצאים את עצמכם עם יותר שאלות מאשר תשובות אתם מוזמנים להתקשר או לשלוח הודעה, לפעמים מספיק לחשוב יחד כדי לשאול שאלות נכונות ומדויקות אפילו יותר. קרן חדד טאוב - 050-5640770


7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page