top of page
חיפוש

שהכאב ימצא לו חברים, מתי מתקשרים אלי?


אחת השאלות שאני שואלת זוגות שמגיעים אליי במפגש הראשון היא "למה באתם עכשיו?"

לפעמים אני אפילו לא צריכה לשאול, מיד בתחילת הפגישה הראשונה הם מספרים על מקרה כל כך קיצוני שגרמו לזה שהיא, הוא או שניהם החליטו שאי אפשר להמשיך ככה יותר.

החיים של כולנו כל כך עמוסים, בנויים מכמה רשימות של משימות שאנחנו מעתיקים מפה לשם, שוב ושוב, ואז, באיזשהו שלב, אנחנו מרגישים, חושבים או מחליטים שאנחנו צריכים טיפול - וגם המשימה הזאת נכנסת לרשימת המטלות.

הנה, כתוב שם להתקשר! אז אנחנו מסתכלים על הסעיף הזה ברשימה, הוא מסתכל עלינו בחזרה, אנחנו מנהלים איתו איזה דיאלוג, מתווכחים - ובסוף מחליטים שהיום לא מתאים להתקשר בגלל שהשבוע עמוס, החודש לחוץ, ומשכנעים את עצמנו שהמצב לא כל כך גרוע, הוא נסבל, בסך הכל.

ולפעמים אנחנו דווקא כן מתקשרים בגלל שהבטחנו לעצמנו שיהיה בינינו אחרת, יותר טוב, אחרי החתונה, הטיול או הלידה, וכשהדברים לא משתנים מעצמם אנחנו מתקשרים וקובעים פגישה.

כמי שמאוד מאמינה בעצמי בטיפול אני שואלת גם את עצמי מתי אני פונה ומבקשת עזרה. כשכואב לי אני מנסה לחשוב על כלים שלמדתי או דברים שעבדו בשבילי במשך השנים, אני אדבר על זה, אכתוב את זה או אתייעץ עם חברה, ואני שמה לב זה שהרבה פעמים יש רצף של דברים שאני עושה לפני שאני פונה לטיפול.

לפעמים אני צריכה לעבור את כל הרצף הזה ורק אז לפנות לטיפול משום שיש פעמים שהפתרון נמצא בדרך, ולעתים אני מבינה, אחרי אחד או שניים, שאני צריכה לפנות ולבקש עזרה מקצועית. כן, אני יודעת שזאת לא חכמה, אני רגילה לפנות לטיפול - הרי בתפיסה שלי פנייה לטיפול לא אומרת שמשהו ממש מקולקל - רק שהמצב ישתפר כשאפנה לטיפול מקצועי.

העניין הוא כזה, חברות וחברים, למדנו לחיות עם הכאב, ואנחנו חוששים שפנייה לטיפול רק תחריף אותו ותהפוך את המצב לגרוע יותר. הרי מה שכואב לי בפנים, כל עוד הוא רק במחשבות שלי, לא גרוע כמו הפנים של בן או בת הזוג שלי כשאני אומרת או אומר את הדברים בקול, נכון?

ועם זאת מגיע שלב שכבר כואב לי יותר מידי, שנמאס לי שככה נראית הזוגיות שלנו, או שפשוט היה לי קצת זמן והיד הקלידה את המספר, ההודעה נשלחה והקשר נוצר.

זה לא ממש משנה איך אתם מגיעים אליי, האמת. אם זה משהו שמחבר אתכם אליי, שמעתם עליי ממישהו שאתם מכירים, קראתם משהו שכתבתי ודיבר אליכם, או שיש לכם הרגשה שאנחנו מדברים בשפה דומה ושאני זאת שיכולה לעזור לכם - את כל אלה נבחן ביחד בפגישה הראשונה ונראה אם יש בינינו התאמה שיכולה לעבוד.

אם אתם קוראים את זה עכשיו ומשהו בפנים אומר לכם שאני מתאימה להיות חברה של הכאב שלכם ואולי גם לעזור - כתבו לי או התקשרו עכשיו, נקבע פגישה, ונבדוק אם אנחנו יכולים לעבוד יחד.

שלכם ובשבילכם,

קרן


11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page